Vizitky sú neodmysliteľnou súčasťou každého podnikania. Slúžia na prezentáciu a propagáciu mena alebo firmy. Sú veľmi dobrým a lacným nástrojom na reklamu. Napriek tomu, že sú malé, majú veľký psychologický význam nie len pre klienta ale aj pre samotného majiteľa vizitky. Vlastniť vizitku, ktorá prezentuje jeho meno alebo meno firmy je skutočnosť, ktorá značne posilňuje ego a sebavedomie človeka, čo niekedy nemusí byť na škodu. Človek, ktorý dáva vizitku pôsobí veľmi seriózne, dôveryhodne, prestížne a na úrovni. Jednoducho bežný človek si vizitku spája s úspechom. Vizitky majú dokonca aj vlastnú spoločenskú etiketu používania. Farba nemusí byť nevyhnutne biela, ale mali by sa používať svetlé farby. V spoločenskom styku je vhodnejšie používať osobné vizitky. Na osobných vizitkách má byť meno a priezvisko (aj s titulmi), domáca adresa, prípadne číslo telefónu, e-mail. Služobné vizitky musia obsahovať meno a priezvisko (aj s titulmi), funkciu, názov, adresu firmy a číslo telefónu. Odovzdávanie vizitky musí byť zdvorilé a vyjadrovať úctu k danému človeku. Ak vizitku prijímame mali by sme si ju prezrieť a poďakovať za ňu. Porušenie týchto pravidiel sa berie ako hrubé porušenie spoločenskej etikety. Pravdou ale je, že o týchto pravidlách väčšina ľudí ani netuší.

Každopádne si dodržiavanie týchto pravidiel nevyžaduje žiadnu extrémnu námahu a určite aj v bežných životných situáciách dodržiavanie týchto pravidiel, zvýši Vašu spoločenskú úroveň v očiach klienta, teda toho kto vizitku preberá. Ak teda podnikáte alebo ešte len začínate podnikať, či už ste živnostník alebo vlastníte firmu, využite vizitky ako lacný a účinný nástroj na svoju propagáciu. Začnite tzv. „vizitkovú vojnu“. Rozdávajte svoje firemné vizitky pri každej príležitosti, nikdy neviete komu sa dostane do rúk a kto Vás bude kedy potrebovať. Pri navrhovaní vizitiek, nechajte na nej dostatok voľného bieleho miesta. Hoci by sa to nemalo, je to priestor, kde si človek môže napísať niečo viac o Vás na pripomenutie do budúcnosti. Vizitka je tiež vhodný nástroj na vytváranie osobnejšieho vzťahu medzi Vašou firmou a klientmi. Zaobstarajte, každému zamestnancovi firemnú vizitku s jeho menom. Zvýšite, tým lojálnosť zamestnancov, budú mať silnejší pocit, že sú súčasťou tímu. Aj v dnešnej internetovej dobe sú vizitky stále v kurze a určite by nemali chýbať vo vrecku podnikateľa. Sú dôkazom toho, že aj malý kúsok papiera vie byť obrovským pomocníkom.
Ešte nemáte vizitky? Tlaclacnejsie Vám s tým pomôže. Na stránke http://www.tlaclacnejsie.sk/lacna-tlac/vizitky/ si môžete pozrieť našu galériu návrhov vizitiek aj s cenníkom.

Vizitky?